Nielen tieňovanie cez masky

Toto som obkukala na deviantarte od ženskej čo sa profesionálne venuje retušovaniu. Retušuje hlavne beauty fotky. Využíva to napr. na krajšie tiene na lícnych kostiach a celkovo na krajšie vytieňovanie tváre.

1.Otvoríme fotku, urobíme jej kópiu-vrstvu s retušou. Urobíme ešte jednu kópiu. Tú presunieme do novovytvorenej zložky - create new group aby sme to mali tak ako na obrázku.
2.Klikneme na kópiu fotky, ktorú máme v zložke. Klikneme na ikonku "create new fill or adjustments layer" a z ponuky si vyberieme niektorú úpravu. Ja som si vybrala Krivky - Curves.
3. Krivku som ťahala smerom hore - zosvetlila som fotku. Klikneme na oko pred touto maskou s krivkou aby sme ju chvíľu nevideli.
4. Opäť som klikla na kópiu fotky v zložke - create new fill or adjustments layer, vybrala si krivky, krivku ťahala smerom dole - stmavila fotku (zvýraznila tiene)
5. Teraz sa preklikneme na jednu z masiek. Ja som sa preklikla na zosvetlenu. Treba dať pozorm aby sme klikli na ten obdĺžnik v maske - aby ostal označený. Klikneme na štetec, farbu popredia aj pozadia nastavíme na čiernu. Opacity aj flow máme nastavené na 100%. Maľujeme po svetlej maske. Ak to robíme správne, pomaly sa nám zobrazuje originálna fotka, na obdlžníku masky kriviek sa objavujú čierne miesta. Takto pomaľujeme celé foto - aby bola maska kriviek celá čierna.
6.Rovnakým spôsobom pomaľujeme masku tmavej krivky.
7.Pri svetlej krivke vyklikneme to oko pred maskou, aby nám ju nezobrazilo. Teraz si skúsime kliknúť na stmavenú krivku. Klikneme na štetec, farbu popredia a pozadia nastavime na bielu. Skúsime pomaľovať časť fotky. Malo by to byť tmavšie ako originál. Keďže mame Opacity a Flow nastavené na 100% , rozdiel je príliš viditeľný, príliš ostrý. Pohrajte si s nastavením Opacity a Flow. Ja dávam opacity 10-15% , flow rôzne.
8. Všimnite si zmenu farby na maske krivky. Presne vidíte kde bola fotka maskou zosvetlená a kde stmavená.

+ môj porovnávací výsledok..nedokonalý, narýchlo zbúchaný  ..len pre predstavu o čo tu išlo :)
ak to tu niekto vôbec číta, prípadne ak sa to niekomu zišlo - dajte vedieť do komentárov :) + ďakujem!

Komentáre

Zverejnenie komentára